Obserwatorzy

piątek, 14 października 2011

Znów bez biżuterii

Moim drugim hobby poza biżuterią hand made jest czytanie książek. Czytam je od kilkunastu lat, przez moje ręce przewinęło się wiele naprawdę dobrych. Niestety tytuły i autorzy szybko ulatniają się z mojej pamięci. Dlatego postanowiłam tutaj polecać to co warte polecenia. 

Na pierwszy ogień leci książka
"Arabska żona" Tanya Valko
Wstrząsająca historia młodej kobiety, która poślubiła muzułmanina.

Dorota, uczennica szkoły średniej, poznaje Ahmeda, w którym zakochuje się bez pamięci. Jej najbliższe otoczenie nie kryje swojego negatywnego nastawienia do tego związku, mimo to młodzi spotykają się dalej. Kiedy dziewczyna zachodzi w ciążę, Ahmed ją poślubia.

Po pewnym czasie wyjeżdżają do jego rodziny. Tam ukochany, dotychczas niewidzący świata poza swoją Docią, pokazuje prawdziwe oblicze – znika na całe dnie z domu, nie interweniuje, gdy kobiety z jego rodziny dręczą żonę, okazuje się zazdrosny, nie stroni od rękoczynów. Dorota wiele znosi dla swojej miłości, w pewnym momencie jednak nie wytrzymuje…

„Arabska żona” to kwintesencja ponad dwudziestoletnich kontaktów pisarki z krajami muzułmańskimi, efekt studiów i badań, doświadczeń własnych oraz zasłyszanych opowieści. W swoich bohaterach oraz ich losach autorka skompilowała wiele ludzkich historii, umiejscawiając je w kokonie literackiej fikcji.


Drugą częścią jest książka "Arabska córka". Może nie do końca to jest druga część, gdyż te same wydarzenia pokazane są z pkt widzenia córki. Mam nadzieję, że już w przyszłym tygodniu będę ją miała w swoich rękach:)
pozdrawiam 

2 komentarze:

  1. Też bardzo lubię czytać książki i mam to samo jeśli chodzi o autorów i tytuły książek.

    Ja teraz czytam coś podobnego "Klejnot Medyny" Sherry Jones.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście może być ciekawa. Zapamiętam i dziękuję za info ;) Poza tym robisz piękną biżuterię! :)

    OdpowiedzUsuń