Obserwatorzy

niedziela, 30 września 2018

"Czego nie powiedziałam" Małgorzata Garkowska

Jak grom z jasnego nieba. Tak wyglądało pierwsze spotkanie Emilii i Roberta. Ona, niepewna siebie młoda kobieta, i on, przebojowy mężczyzna, zaradny i zdecydowany. Wydaje się, że do pełni szczęścia niczego im nie brakuje. Albo prawie niczego…
Marzenie Roberta rodzi kłamstwo, kłamstwo budzi demony przeszłości. Emilia wraca wspomnieniami do czasów, gdy była nastolatką. Zakochaną nastolatką. Dla miłości gotową zrobić wszystko. Nie wiedziała jednak, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić…

Książka jest moim pierwszym spotkaniem z autorką i mam nadzieję, że nie ostatnim.
Głównymi bohaterami są Emilia i Robert, ich charaktery zdecydowanie się różnią. Ona - zagubiona, nieśmiała, zamknięta, skrywająca wielki ból, natomiast on pewny siebie, otwarty i przebojowy, te dwie zupełnie inne osobowości połączyła miłość. Miłość jak dla mnie trochę naiwna, cukierkowa, czytając pierwszą połowę powieści miałam wrażenie, że zjadłam co najmniej kilogram waty cukrowej. Chociaż z drugiej strony, która z nas nie marzyła by o związku, w którym druga połówka czyta w naszych myślach, pytanie tylko czy w realnym świecie jest to możliwe. Nie wiele potrzeba by odkryć z jakim problemem boryka się kobieta, mimo, że jak wszyscy dobrze wiemy, że kłamstwo ma krótkie nogi Emilia brnie dalej w świat kolejnych niedomówień, wkracza na ścieżki, z których nie będzie już powrotu, wie, że wyjaśnienie sprawy będzie ją kosztować utratę ukochanego. 
Druga część powieści o wiele bardziej mi się spodobała, główna bohaterka zaczęła dojrzewać, zaczęła rozliczać się z przeszłością, a także z nią godzić. Druga część była pełna emocji, które udzieliły się również mi. Zamykając książkę miałam łzy w oczach. 
Autorka niewątpliwie miała świetny pomysł na fabułę oraz lekkie pióro. Fajnie nakreśliła postacie, czytelnik ma ochotę z Robertem wypić piwo, a Emilią najpierw ostro potrząsnąć, a później ją przytulić i pozwolić się wypłakać. 
Z chęcią sięgnę po kolejne książki autorki, a Wam serdecznie polecam. 
Dziękuję za otrzymaną powieść Wydawnictwu Zysk i s-ka.
 

3 komentarze:

  1. Swietny opis ksiazki , moze i ja kiedys powroce do czytania, Pieknie dziekuje za sliczna ;plastyczna; karteczke na wymianke u Lidzi, Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Już zapisuję do przeczytania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń