Obserwatorzy

środa, 6 grudnia 2017

Kurs na kartkę świąteczną

Przygotowałam dla Was tutorial na prostą kartkę świąteczną z wianuszkiem, co prawda nie jestem mistrzem scrapbookingu, ale jeśli spojrzycie na moje pierwsze kartki to widać olbrzymi postęp :)

Potrzebne nam będą:
- 3 różne papiery,
- ołówek, nożyk, linijka, 
- taśma dystansowa, klej,
- dziurkacz gałązka, oraz drobne półperełki/ guziki. 
- opcjonalnie dziurkacz (np. zaokrąglacz rogów)
- baza kartki 

Wybieramy papier - u mnie : okładka od bloku, kartka z książki i beżowy papier wizytówkowy. Ważne by wybrane przez nas papiery do siebie pasowały, mogą to być papiery w czerwieni, zieleni czy beżu, można też połączyć brokatowe tło z jakimś delikatniejszym. Chociaż dziś w rękodziele panuje taka dowolność, że ogranicza Was tylko wyobraźnia, to ja jednak pozostanę przy stonowanych barwach. 

Papiery docinamy tak by miały wymiary : 10,5cm x 10,5cm, 10cm x 10cm oraz 9,5cm x 9,5cm. Baza będzie miała największy wymiar, na najmniejszej kartce rysujemy okrąg. 

Jeśli mamy ochotę zaokrąglić rogi bądź wykorzystać inny narożny dziurkacz robimy to teraz. Można też "poszarpać brzegi".

Przy pomocy taśmy dystansowej składamy od najmniejszej do największej.

Dziurkaczem gałązką wycinamy scrapki, najciekawiej będzie wyglądać to gdy również będziemy miały różne papiery do dyspozycji. Doskonale nadadzą się do tego ścinki, które zapewne pozostają po poprzednich pracach. 

Magickiem przyklejamy gałązki do okręgu, zasłaniając ołówek, w zależności od tego jak gęsty wianek chcemy uzyskać dokładamy scrapki. 

Teraz pozostaje nam tylko ozdobienie wianka, można wykorzystać półperełki, guziki, można zrobić "kleksy" klejem brokatowym, dodać kokardę ze wstążki, czy napis. 

Same zobaczcie, że mimo, iż kartki został wykonane tą samą metodą to w zależności od użytych dodatków będą wyglądać inaczej:



p.s. zapraszam do Klubu Twórczych Mam na wyzwanie specjalne "Boże Narodzenie", oraz Zrobione z Mamą - "Choinka"

9 komentarzy:

  1. Świetny kursik, Darusia. Akurat mam taki dziurkacz i nie bardzo wiedziałam, do czego fajnego go wykorzystać.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny kursik, karteczki super. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne karteczki wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te karteczki. Bardzo podobają mi się te wianuszki z gałązek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super! przesliczne karteczki !

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki temu kursowi dowiedziałam sie ze gałązki te sie robi dziurkaczem takze wielkie dzieki , juz zamówiłam taki dziurkacz u Mikołaja :):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kartki piękne (ostatnia podoba mi się najbardziej), kurs fajny :-)

    OdpowiedzUsuń